بسم الله الرحمن الرحيم

Thursday, March 29, 2012

Kemanisan Yang Hilang


Rasa itu telang hilang?
Semangatku ke mana pergi?
Mane kekuatanku semalam?
Ya Allah,aku masih mencari,dalam ketakutan,dalam keresahan,
dalam kelemahan dan kekhilafan diri,
Aku mahu bangkit semula..
Ujian sedikit ini,mampu menggoyahkan hatiku lagi..

Kemanisan itu ke mana telah pergi

Kemanisan itu ke mana menghilang


Aku masih lagi mencari-cari
Tapi masih kah belum ku temui

Hati ku semakin kuat membisik
Suara hati seakan tak mampu menjerit

Sebak
Dan sebak lagi
Sakit
Bertambah sakit lagi
Akhirnya aku hanya mampu menangis sendiri

Memang terkadang aku penat menghadapinya
Memang terkadang aku lelah dalam perjalanan ini

Dan aku diuji dengan rasa futur
Dan aku diuji dengan badai persahabatn
 
Kerna aku masih seorang insan
Yang lemah mental fizikal
Yang lemah imannya

Sehingga terkadang 
Ku terpaksa tersenyum juga
Meskipun dalam duka

Bukan ku tak mahu berkongsi rasa
Tapi hati dan mulutku bisu tanpa bicara
Tanpaku pinta,tanpaku duga

Aku kembali mencari diri
Dalam luka-luka semalam yang masih belum sembuh
Mencari Lembaran-lembaran baru dalam hidupku

Aku kembali mencari IBTIHAL ku
Yang kesekian lama ku rindu
Yang ku tinggal setelah beberapa lama

Hari-hari yang ku lalui kini terasa sunyi dan sepi
Hanya airmata yang mampu berbicara
Meluahkan segalanya yang ada dalam hati
 
Bantulah aku Ya Ilahi
Pandanglah aku Rabbi
Aku malu
Aku malu
Kekuatan dari Mu yang ku minta
Untuk terus Jiddiyah
Untukku melangkah semula
 
Ku pohon
Ku terus meminta
PengharapanKu hanya padaMu
Dalam setiap langkah dan perjalananku
Moga ada sinar harapan
Untukku terus bernyawa
Untukku terus melangkah semula
Untuk terus tersenyum dalam bahagia
Menghilangkan segala debu-debu duka semalam

Suara HidayahMu moga terus menyapaku
Dalam setiap pergerakan dan amalanku
Suara hidayahMu moga terus menemaniku
Dalam perjalanan hidupku
 
Ya Rahman..
Ya Rahim...
Ya 'Alim....

~indahnya islam,dengan tarbiyahMu aku masih mampu bertahan dijalan Ini~
~Hati terkadang rapuh~
~Kelemahan dan kesilapan semalam adalah  teguran dari Dia~

1.09am 
Bayt Ghuraba' Simsar
Irbid,Jordan

No comments:

Post a Comment