بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, August 19, 2013

Keep Going Plezz


Assalamu'alaikum wbt..
Bismillahirahmanirrahim..

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman." [ALI IMRAN : 139]

Sekali lagi kalamNya menenangkan gelora di hati..
Semangat segera bangkit saat irama haraki memenuhi ruang pendengaran..

Muslimat haraki..
Walau mereka jauh dariku..
Walau keikhlasan ini kerapkali diuji..
Ketulusanku dalam melakukan tugasan..
Ketelusanku dalam menjalankan tanggungjawa seorang PEKERJA

Demi Allah..
Aku merindui tarbiyyah di bumi sana..
Demi Allah..
Aku merindui permata-permata Islam yang pernah bersamaku dalam meneruskan perjuangan..
Dan kala hatiku masih tertanya-tanya mengapa lagi aku masih disini..
Namun masih keliru,belum bertemu petunjuk dan jawapan
Hati dan jasad seolah di IKAT lagi

Aku pernah merasai peritnya terjatuh..
Dan aku juga pernah lalui bersemangatnya kala berjaya bangkit kembali..
Maka,jgn pernah berputus asa dari rahmat Allah..

~keep going plez~
jazakillah ukht ,kalammu menyentuh hati

Seremban
1131 PM

No comments:

Post a Comment