بسم الله الرحمن الرحيم

Friday, February 17, 2012

Jalan ku Pulang

Asal cinta MilikMu Ya Allah
Perginya cinta dengan izinMu Ya Allah
Hilangnya cinta atas kehendakMu Ya Allah
Dicintai dan mencintai anugerah dariMu Ya Allah
Ya Allah aku mengharapkan bukan cinta yang kosong
Tetapi penuh pengertian yang luhur dan hanya
Dapat dirasai dengan jiwa yang basah yang sentiasa
Menyebut namaMu dihati dan dibibirnya
Ya Allah jika hati ini akan jatuh cinta
Cintailah aku pada dia yang sentiasa melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertanbah kuat untukku terus mencintaiMu
Ya Allah jika benar aku sudah jatuh cinta
Jagalah hatiku,jagalah hatinya
Agar kami tidak leka dan lalai dengan anugerah dariMu itu
Ya Allah berilah yang terbaik untuk kami
Jika benar izinkan hati-hati kami bernaung
dalam mawaddah dan mahabbahMu
Izinkanlah hati-hati kami bertemu demi mendamba redha dariMu
Ya Allah berilah aku petunjuk dan jalan keluar
Dari segala kekeliruan dan kemuskilan ini
Aku hamba yang banyak berbuat khilaf
Ya Allah Tunjukkanlah JalanMu
Jalan yang pernah aku tempuh,jatuh dan bangunku
Saat aku menjunjung kalimahMu dan Rasulullah
Aku mengerti,ini yang aku hilang
Ya Rabbi Ya Rasulullah
Maafkan aku sepanjang jalanMu
Maafkan atas dosa aku tinggalkan amanah ini
Maafkan atas khilaf aku leraikan ukhwah ini
Tunjukkanlah pada ku jalan sebenar
Suburkan hati ini dengan ma'rifatMu
Kembalikanlah aku pada jalanMu
Matikanlah aku sebagai syuhada'Mu
Aku yang sentiasa mendamba cintaMu
 
hamba yang khilaf
9.43pm
bayt ghuraba' simsar
Irbid jordan
 

No comments:

Post a Comment