بسم الله الرحمن الرحيم

Saturday, June 4, 2011

Indah nikmat sihat itu..

Bismillahirrahmaanirrahim…
Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah,Allah uji sedikit ujian,mungkin mampu menjadikan diri ini semakin kuat,
sakit..hati kecil berbicara"sakit ni baru sikit,kenapa aku tak mampu bertahan sedikit lagi,ni belum lagi
sakit mati,apalah sangat sakit ni kalau nak dibandingkan apa yang Rasulullah,sahabat,dan syuhada' dah lalui sebelum ini.."
Berat sangat,bila meng hadapi exam dalam keadaan sakit,Ya Allah kau singkapkan hikmah disebalik semua yang berlaku,moga kau beri kekuatan dan kesembuhan,hati terus mengharap walau melangkah ke dewan exam dalam keadaan yang mendukacitakan..
hati terus bermonolog sendirian..

Aku legakan hati bila sahabat mengingatkan, sakit ini menghapuskan dosa-dosa kecil.

“Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”

terus memujuk diri dengan kalam ILAHI..

"Apa saja nikmat yang kamu peroleh adalah dari Allah, dan apa saja bencana yang menimpamu, maka dari (kesalahan) dirimu sendiri. Kami mengutusmu menjadi Rasul kepada segenap manusia. Dan cukuplah Allah menjadi saksi".-An-Nisa',79

(HR. Bukhari-Muslim)

*Rasulullah menjenguk Salman al-Fahrisi yang tengah berbaring sakit. Rasulullah bersabda. “Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.""

Sangat terpukul diri,bila teringat hadis ini..

*Mendapat sesuatu yang xmampu diharapkan,perhatian dan jagaan dari sahabat,akahawat disisi memberi kekuatan,terimakasih untk segalanya,sejuta kesyukuran dikurniakan nikmat bertemu insan-insan seperti mereka,tak terlafaz dengan kata-kata..
Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment