بسم الله الرحمن الرحيم

Sunday, October 10, 2010

Bismillahirrahmaanirrahim…
Alhamdulillah...

Blog kedua saya,setelah blog saya menghadapi beberapa masalah teknikal..setelah sekian lama saya menyepi,blog tersebut dibiaarkan usang..
Saya di beri peluang ini,untuk menulis lagi..dari hati moga terus sampai ke hati..
teringat perbualan antara dua orang teman saya..
"enti da lame tak update blog ker,ana menunggu entri2 terbaru dari blog enti.."
"saya takut,saya takut untuk menulis,saya takut tak dapatbuat denganapa yang saya tulis.."

"يا ايها الذين ءامنوا لما تقولون ما لاتفعلون"
(Wahai orang-orang yang beriman!mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?){As-saff:2}

Benarlah,hakikatnya sekarang saya dapat melihat keadaan ini terjadi di sekeliling saya..
Kadang-kadang kita hebat berkata-kata tentang islam,melaungkan syiar-syiar islam kat mana, di blog di fb,tapi belum tentu seiring dengan amal islami kita sebagai seorang MUSLIM,kadang tu sekecil kecil perkara kita tak boleh nak buat,sekeci kecil kejahilan dalam diri tak mampu kita nak buang..
kenapa??,dan kenapa??,tepuk dada,tanya IMAN.. Ilmu yang kita ada biarlah basah dengan nila,boleh mengubah kita kearah yang lebih baik,dan bermanfaat kepada orang lain..


~hurriyatul izah~
~sakan yarmouk~
~12.23 am~

No comments:

Post a Comment